English is not the most widely spoken language in the world in terms of native speakers – the number of people who speak Chinese is by far higher than the number of people who speak English – however, Chinese is spoken little outside of Chinese communities, so English is the most wide spread language in the world. It is difficult to estimate exactly how many English speakers there are. According to one estimate there are more than 350,000,000 native English speakers and more than 400,000,000 speakers of English as a second language or foreign language. The importance of English resides not just in the fact that it is widely spoken; English is the major language of news and information. It is the language of business and government. It is the language of media, transport and international affairs. English has been the door to popular culture, popular music. Books in English are available even in countries where few people actually use English, and this is a major reason why most people take English as a second or foreign language. As our institutional aim is to prepare our students to face the new challenges of a competitive globalize world, it is our responsibility to make sure our students will be prepared for a world where English is the most important tool for communication.
es la capacidad para otorgar sentido a un texto a partir de las experiencias previas del lector y su relación con el contexto.Este proceso incluye estrategias para identificar la información relevante, hacer inferencias, obtener conclusiones, enjuiciar la posición de los demás y reflexionar sobre el proceso mismo de comprensión, con la finalidad de autorregularlo.
Es la capacidad que consiste en escuchar para comprendertextos, instrucciones, reglas, estructuras, en inglés. También implica saber escuchar y comprender el mensaje de los demás en el idioma, respetando sus ideas.
Es la capacidad que consiste en comunicarse en inglés con claridad, fluidez, coherencia y persuasión, empleando en forma pertinente los recursos verbales y no verbales. También implica saber escuchar y comprender el mensaje de los demás en el idioma, respetando sus ideas.
Es la capacidad para elaborar textos de diferente tipo, con originalidad y fluidez imaginativa, con el fin de expresar lo que sentimos, pensamos o deseamos comunicar. Esta capacidad involucra el desarrollo de capacidades específicas como el recojo, selección y organización de información; así como el manejo de las estrategias de planificación, textualización, revisión, corrección y edición del texto. También incluye estrategias metacognitivas de reflexión sobre lo producido y de evaluación del mensaje, entre otros, con la finalidad de mejorar el proceso.